Saturday 9 February 2013

DOA PUTERA BANI TAMIM KHAS UNTUK PENASYID

Tuhan! 

Jagalah hatiku,

Janganlah aku riyak dengan suara-suaraku,

Biasanya bernyanyi itu riyak payah dielak,

Setengah orang itulah yang dicari,

Jadikanlah bidangku ini ibadah kepada-Mu.



Jauhkanlah hatiku,

Daripada mencari nama dan glamor,

Apalah ertinya nama dan glamor,

Kalau Engkau murka,

Nama dan glamor di dunia lagi,

Tidak sampai ke mana,

Apatah lagi di Akhirat sana,

Menyesal tidak berguna,

Ikhlaskanlah hatiku ya Allah ,

Agar kerjaku ini jadi ibadah.


Ya Allah!

Jadikanlah aku bernasyid,

Sebagai salah satu bidang dakwah,

Mengajak manusia membesarkan,

Dan mencintai Engkau,

Aku berlindung dengan Engkau,

Agar tidak mengajak manusia memuja diriku,

Aku tidak mahu itu semuanya ya Tuhanku,

Redha-Mulah yang aku mahu.



Tuhan!

Jadikanlah nasihat,

yang aku beri melalui lagu ini,

Untuk aku dahulu,

Kemudian para pendengar,

yang mendengar lagu-laguku ini,

Agar aku insaf,

Mereka juga turut insaf bersamaku,

Aku berlindung dengan-Mu,

Daripada mendapat komersial dan nama.



Tuhan!

 Jagalah hatiku selalu,

Biarlah aku bernasyid kerana-Mu,

Keredhaan-Mu amat penting bagiku,

Apalah ertinya pujian manusia terhadapku,

Di Akhirat kelak aku masuk Neraka,

Ampunkanlah aku...



No comments:

Post a Comment