Saturday 23 March 2013

KONSPIRASI PEMBUNUHAN ULAMA BESAR SYIRIA

Pendahuluan:

Media-media Syria termasuk media barat telah melaporkan bahawa Syeikh Said Ramadhan Al-Bouti telah terbunuh kerana "pengeboman" yang dilakukan di masjid Iman,tengah kota damsyik.

Persoalan:

Adakah benar Syeikh Said Ramadhan Al-Bouti Syahid kerana di bom musuh-musuhnya?

Peristiwa ini berlaku ketika Syeikh Said Ramadhan Al-Bouti mengadakan kuliah mingguan di masjid besar iman di kota damsyik.

Jika kita lihat di dalam gambar ini,di tempat kejadian, tiada langsung kesan-kesan letupan atau kebakaran akibat "pengeboman" sebagaimana yang dilaporkan.

Gambar bukti kejadian "Pengeboman" yang di laporkan media

Cuba kita perhatikan lampu, kipas-kipas dan juga cermin masjid, malah tiada satu pun lampu pecah akibat letupan yang didakwa tersebut?

Menjadi persoalan juga, kenapa sebiji bom yang membunuh lebih 42 orang di dalam masjid tapi tiada memusnahkan barang yang berdekatan?

Bahkan jika dilihat kepada mayat, kebanyakan daripada mereka seolah-olah ditembak dari jarak dekat sebagaimana yang pernah dilakukan oleh rejim Basyar sebelum daripada ini di dalam kebanyakan kes di Syria.

Jumlah mangsa meningkat kepada 42 Syahid dengan 84 cedera.

Antara yang terkorban termasuklah murid kanan dan cucu beliau.


Menurut fakta, laluan sekitar masjid berkenaan merupakan kawasan yang dikawal ketat oleh pihak berkuasa yang menjadikannya mustahil untuk pemberontak menyalurkan senjata dan bahan letupan ke dalam sana.

Siapa pihak berkuasa yang melindungi Ulama besar ini?

Sudah tentu pihak berkuasa yang dimaksudkan adalah Rejim Asad As-Sufiyani sendiri yang melakukan angkara jahat ini.

Faktor pembunuhan Syeikh Said Ramadhan:

Sejak kebelakangan ini, Syeikh Dr Bouti telah mula berpaling arah dan menyatakan kesediaanya untuk menyokong rakyat dalam revolusi mengguling pemerintahan Assad. 

Beliau akhir-akhir ini mendoakan kehancuran kepada rejim Syiah Nusairiah, dan sedang dikawal ketat oleh pihak tentera.

Beliau juga telah merancang untuk keluar dari Syria bersama keluarganya. Perkara ini juga mungkin menjadi faktor pembunuhannya.

Rejim Asad sejak dari awal telah berjaya menghidu segala gerak kerja dan perancangan ulama besar ini, jadi tidaklah hairan kerana di sekeliling ulama besar ini ada yang menjadi mata-mata kepada Rejim Al-Asad! 

Al-Fatihah Ulama pewaris Nabi / Pejuang Agama


Beberapa peristiwa sebelum kesyahidan beliau:



Telah berkata Al-Habib Ali Al-Jufri,"Aku telah menelefonnya dua minggu lepas dan beliau (Dr Ramadhan Al-Buti) 

Berkata pada akhir kalamnya:

"Tidak tinggal lagi umur bagi aku melainkan beberapa hari yang boleh dikira"

Sesungguhnya aku sedang mencium bau syurga dari belakangnya. Jangan lupa wahai saudaraku untuk mendoakan aku"

Pada beberapa hari sebelum kewafatannya, beliau berkata:

"Setiap apa yang berlaku padaku atau yang menuduhku daripada ijtihadku,maka aku harap ia tidak terlepas dari ganjaran ijtihad" 

(yang betul mendapat dua ganjaran dan yang tidak mendapat satu ganjaran)



Walau bagaimanapun pandangan masyarakat tentang beliau di saat fitnah bumi Syam berlaku,beliau tetap guru, ulama', murabbi dan mursyid di zaman ini. Jasanya terhadap Islam tidak diragui melalui siri penulisan kitabnya dan medium dakwahnya.


Jenazah Allayarham As-Syahid Syeikh Said Ramadhan Al-Bouti dimakamkan bersebelahan makam Sultan Salahudin Al-Ayubi di Syiria,ini merupakan satu penghargaan,kemuliaan dan keampunan Allah buatnya,Subahanallah....





2 comments:

  1. Salam,semoga roh beliau akan berperanan bersama-sama Imam mahdi dan Putera Bani Tamim memproses dunia ke arah ke syumulan Islam. Islam pasti menang dan tidak kan kalah-kalah lagi.Aminn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ruh orang mati berada di alam barzakh, terpisah dari dunia seperti dinding yang menghalang. Mana mungkin roh beliau berperanan di dunia.

      Delete