Wednesday 2 July 2014

CIRI-CIRI PENGIKUT DAN PEMBANTU AL-MAHDI AL-MUNTAZAR

                  السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللّهِ وَبَرَكَاتُهُ





Sayidina Al-Mahdi Al-Muntazar as mempunyai pengikut dan pembantu yang ramai di seluruh dunia. ini kerana Al-Mahdi akan disokong dan didokong oleh Manusia dari seluruh belahan dunia. Mereka semua akan berbondong-bondong datang berbaiah kepada Al-Mahdi.

Di sini dinyatakan beberapa petunjuk awal untuk mengenali para pengikut dan Pembantu Al-Mahdi dari serata dunia.

Bakal pengikut dan pembantunya ini adalah antara calon-calon utama di dalam Divisyen (Pasukan) Al-Mahdi dari timur dan barat pada masa akan datang.

CIRI-CIRI FIZIKAL PENGIKUT AL-MAHDI
  • Bergigi jarang 
  • Mempunyai renggang pada barisan gigi

Huraian:

Ciri-ciri ini terdapat pada seluruh bangsa manusia di dunia, masih ramai antara mereka yang belum memeluk islam, akan tetapi setelah mendapat seruan Al-Mahdi, mereka sendiri akan bersegera berbondong-bondong masuk Islam dan menjadi pengikut Al-Mahdi yang setia, mereka juga bakal menjadi pemegang Panji Putih-Kuning Al-Mahdi yang disebut berada di sebelah barat.

Dari kalangan mereka ramai yang bakal menjadi Asoib dari barat (Asoib barat) dan (Hawariyyun Al-Mahdi).


CIRI-CIRI FIZIKAL PEMBANTU AL-MAHDI

  •  Kaki tempang sebelah atau pernah patah kaki
Huraian:

Kaki tempang sebelah yang dimaksudkan adalah terjadi dari kemalangan atau sejak azali. Patah kaki akibat kemalangan boleh menyebabkan seseorang itu akan berjalan dengan tidak sempurna atau dengan erti kata lainnya jalan bertempang.

Akan tetapi ada juga mereka yang tidak tempang dan tidak pernah patah kaki tetapi apabila dia berjalan kelihatan seperti bertempang (jalan bertempang tanpa disengajakan).

Ciri-ciri fizikal ini hanyalah khusus kepada orang islam sahaja dalam mengenali ciri-ciri pembantu Al-Mahdi.

Pembantu Al-Mahdi yang dimaksudkan adalah Ikhwan dan Asoib.

Ikhwan adalah pemegang panji hitam Al-Mahdi dari timur dan dibantu Asoib timur.

ULASAN AKHIR


Perkara ini hanyalah sekadar pengetahuan asas dan merupakan tanda-tanda awal seseorang itu dikenali sebagai pengikut dan pembantu Al-Mahdi Al-Muntazar.

Panduan zahir ini tidak disebut di dalam hadis Rasulullah saw atau atsar sahabat dan tabi'en, tetapi ciri-ciri ini hanyalah disebut dan dibahaskan oleh Ulama Muktabar yang Khasyaf dan mendapat petunjuk ilham dari Allah swt.

Para Ahli Makrifat sudah maklum dan mengetahui akan segala tanda-tanda zahir ini (yang dikurniakan Allah swt kepada mereka), dan perkara ini tidak menjadi kelebihan kepada seseorang itu yang memiliki ciri-ciri ini tetapi sekadar petunjuk asas dan persiapan mereka. (Semuanya atas pilihan dan kehendak Allah swt).

Tanda-tanda zahir ini tidak sepenuhnya tepat kecuali setelah disertakan dengan firasat hati dan tanda-tanda awal yang mencukupkan syarat petunjuk tersebut.

Jika kita lihat kesemua pengikut dan pembantu Al-Mahdi serba kekurangan, itu adalah fitrah semua manusia yang tidak sempurna, sesungguhnya hati nurani itu sangat dipandang Allah swt daripada fizikal manusia, yakni pandangan Allah lebih halus (dalaman) daripada pandangan manusia yang hanya kelihatan pada pandangan luaran sahaja.



"SESUNGGUHNYA AL-MAHDI ITU DIIKUTI (DIBAIAH), BUKAN MENGIKUTI. (DIA MENCATUR BUKAN DICATUR)"


No comments:

Post a Comment