Saturday 31 August 2013

PERUTUSAN KEMERDEKAAN YANG KE-56 2013 MASEHI /1434 HIJRAH

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللّهِ وَبَرَكَاتُهُ




Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang. Selawat dan Salam buat Baginda Termulia Rasulullah s.a.w.

Merdeka adalah satu perkataan yang membawa maksud Bebas daripada segala belenggu terikatan, Ungkapan Merdeka ini bukanlah diraikan dengan menyuburkan semangat Patriotik semata, lebih tepat lagi adalah dengan meraikan bersama hati yang turut berusaha menyuburkan Iman Taqwa itulah Semangat yang diharapkan lahir daripada hati yang nurani.

Merdeka yang sebenarnya tidak sekadar termaktub daripada belenggu penjajahan, akan tetapi membawa maksud bebas dari tipuan Nafsu dan Ideologi Sistem Sekular.

Merdeka yang diharapkan adalah Merdeka jiwa dari kesesatan dan godaan dunia itulah hakikat kemerdekaan, Merdeka bahagia bersama hati yang sentiasa terikat dengan Tuhan itulah Merdeka yang dicari.

Adab menyambut Merdeka adalah dengan mengenang jasa bakti orang terdahulu bersama Kesyukuran dan perasaan malu merendah diri itulah yang diharapkan, bukannya berbangga dan riuh rendah tidak kena dengan tempatnya, Merdeka yang sepatutnya adalah dengan Memuji Memanjatkan Kesyukuran dan Pengharapan agar dapat menyambut hari kemerdekaan hakiki di sana yang abadi.


Salam Kemerdekaan untuk kali ke-56 Tahun, "Malaysiaku Berdaulat, Tanah Tumpahnya Darahku"

Sekian Ampun Maaf, "Salam keMERDEKAan"



No comments:

Post a Comment